Hallo :-)

Je bent een echte duursporter en doet mee aan wedstrijden, misschien zelfs voor de ereplaatsen of je bent een beginnende duursporter.

Je bent benieuwd wat ik je kan bieden om sneller te worden, meer spierkracht te ontwikkelen, een betere coördinatie te krijgen, leniger te worden en een inspanning langer vol te kunnen houden.

Lees verder en je zult ontdekken hoe ik als trainer jou kan helpen bij het behalen van hogere klasseringen, het verbeteren van je conditie en meer.

Scroll naar beneden om meer te weten te komen over de centrale zwem-, fiets-, loop- en krachttrainingen die ik geef. Natuurlijk kan ik ook als Personal Trainer een-op-een met je werken.

Wil je meer weten over andere sport en prestatie gerichte onderwerpen, over hoe ik trainingsschema’s samenstel, hoe jij je mentaal kunt voorbereiden op een wedstrijd, welke voeding je het beste kunt nemen rondom trainingen en wedstrijden of wil je weten wat Sportvasten doet, kijk dan in het menu of er iets voor je bij zit.

Onder ‘Nieuws’ lees je vanzelfsprekend de laatste berichten die van belang zijn voor AnSa in CoSa (en misschien ook voor jou).

In ieder geval hanteer ik bij zowel fysieke als mentale training het 4-staps leerproces:

  • onbewust onbekwaam
  • bewust onbekwaam
  • bewust bekwaam
  • onbewust bekwaam

Niet alleen beginnende duursporters en wedstrijd(tri)atleten, ook bedrijven zijn geïnteresseerd in trainingen en begeleiding van mij.

Veel leesplezier en als je vragen hebt, bel me even -> 06-30056555

Jim.

Zwemmen

1 x per week op donderdag avond van 19:00 tot 20:00 uur geef ik zwemtraining in het Victoriabad in Weesp.

Natuurlijk is het zwemmen in het bad het belangrijkste onderdeel van elke training. De meeste aandacht gaat daarbij uit naar hoe je zwemt. Ademhaling, lichaamshouding en slagtechniek zijn belangrijke onderdelen die ik je in vele vormen en oefeningen aanbiedt. En niet alleen in het water maar ook op het land en met hulpmiddelen zoals paddels, flippers, snorkels, plankjes en stretch cords.

Ik heb plaats voor beginners, gevorderden en (zeer) goede zwemmers.

Regelmatig maak ik onderwater beelden zodat je zelf kunt zien wat je doet en een betere vertaling kunt maken van mijn aanwijzingen naar je zwemslag techniek, lichaamshouding en ademhaling.

Natuurlijk wordt ook je uithoudingsvermogen getraind en hou ik regelmatig tests zodat je kunt zien wat je vooruitgang is.

In de zomermaanden en als de watertemperatuur het toelaat wordt er ook op een andere dag gezwommen in de Vecht. Roeivereniging Weesp is zo gastvrij dat zij ieder jaar hun accommodatie beschikbaar stellen om ons te kunnen omkleden en in het water te kunnen duiken. 

Fietsen

Vanaf de lente periode en wanneer het weer het toelaat geef ik op vrijdag avond van 19:00 tot 20:00 uur een centrale fietstraining op een industrieterrein in Weesp.

Na een warming-up laat ik je op een circuit oefeningen doen die met name gericht zijn op kracht/snelheid en coördinatie. Hierbij kan je denken aan tempo intervallen, aflossingen in duo’s, staand accelereren, een rondje voorsprong nemen, bochten nemen, etc.

Ondertussen kijk ik onder andere naar je zithouding, hoe je de kracht uit je benen overbrengt op de pedalen, je schakeltechniek en wat je beenrotatie snelheid is.

Hardlopen

2 x per week, op zondag ochtend en op dinsdag avond, geef ik een centrale hardlooptraining.

Op zondag ochtend van 10:00 tot 11:15 uur train ik meestal met de groep in het Gaasperpark in Amsterdam Zuid-Oost. Een enkele keer ga ik naar de hei rond Hilversum of doet de groep mee aan een trimloop/loopwedstrijd in de buurt. De groep bestaat uit mensen die het leuk vinden om samen te sporten en ook ambitie hebben om een goede persoonlijke prestatie neer te zetten.

Op dinsdag avond van 19:30 tot 20:45 uur ben ik afwisselend in het Gaasperpark of op de atletiekbaan in Amsterdam Zuid-Oost te vinden met de trainingsgroep. De groep op dinsdag avond bestaat uit prestatie en competitie gerichte mensen die trainen voor een zo goed mogelijk resultaat.

Vaste onderdelen van elke looptraining zijn: warming-up, loopscholing, conditionele kern en de cooling down. Ook dynamische rekoefeningen, sprong en coördinatie oefeningen en oefeningen om de lichaamshouding spieren te ondersteunen komen afwisselend aan de orde. Tijdens de kern van de training geeft ik overwegend (intensieve) interval en vaartspel opdrachten.

Overigens vind ik techniek en coördinatie zo belangrijk dat ik die conditionele aspecten het gehele jaar door in mijn centrale trainingen terug laat komen.

Regelmatig ondersteun ik de looptraining met filmbeelden zodat je zelf kunt zien wat je doet en een betere vertaling kunt maken van mijn techniek aanwijzingen naar je loopstijl en lichaamshouding.

 

Krachttraining (Small Group)

Van oktober tot en met april ben ik iedere vrijdag avond van 19:15 tot 20:30 bij ONE Fitness in Weesp met een groep sporters voor een krachttraining.

Functionele oefeningen vormen de basis en als ondersteunende training voor de zwem-, fiets- en loopbeweging. Circuit training, Tabata’s en grondoefeningen (zonder gewichten) zijn onderdelen die ik toevoeg en periodiek laat terugkomen in de training. Je krijgt er echt geen grote spieren van, je wordt wel sterker wat weer je bewegingen ten goede komt.

Ik sluit altijd af met 10 minuten rekoefeningen en een shake met snel opneembare whey eiwitten voor een snel en goed herstel.

Deelname is op basis van een ‘strippenkaart’, je kunt dus elk moment en op je eigen niveau instappen.